Bismillahirrahmanirrahim..
It has been a while since I last wrote here.
A quick recap of the missing days:
Well, hari tu was midterm kan. 5 days of midterm marathon yang sungguh exhausting. A short review about midterm? Well, nothing much really. Because most of them were way beyond expectation~ (wink..wink..) Oh, and the saddest news of all was 40 of us needed to redo our Hx Taking OSCE sebab ade problem ngan videotaping hari tu... Haih, what more can I say when I am one of the unlucky people..
Then ade la break 2 hari on Saturday and Sunday (which felt like only sekelip mata) , lepas tu da start rotation in Mater Misericordiae University Hospital. I got into the Neuro team (okay, dont sneer. So we are the neuronerds, come talk to us! HAHA =p). I tell you, Neuro adalah sangat masyuk dan best (being in the Radiology conference with the Neuro guys was really electrifying!). The only downside of being on this team is tak pernah lg kitorang balek awal. On the first day, sumpah rasa cam nak pengsan!
Then, after 2 hari rotation in MMUH, dapat plak medical leave for a week. HAHA. Taktik kerana malas bangun awal hari-hari untuk ke hospital( untrue2!!). Sekarang only 4 days left. Aiyok! Kalau ikut, nak mintak cuti 3 bulan je, and attend untuk final exam je nanti.. Tapi Carl Lusby cakap kalau nak cuti, tak boleh cuti 3 bulan. Kena cuti setahun. Ape kes?
Terasa macam cepat sangat beberapa waktu kebelakangan ni berlalu. Orang cakap waktu-waktu seronok memang cepat berlalu. But to say lately was super fun that time flies this quickly, cam tipu jugak la. May be ade la bits n pieces yang seronok, but not everything kan?
9 weeks of Clinical 1. Sibuk. Exam. Sibuk. Hospital. Sibuk. Sakit. Cuti. Tapi sakit walaupun tak sibuk. Betul la orang cakap, waktu rehat dan bersenang-senang hanya akan datang selepas kematian. HAHA
Gelak, gelak jugak. Tapi banyak sangat perkara yang perlu ditoleh semula dan ditimbang dan diambil pengajaran. Kerana esok mesti lebih baik daripada hari ini.
Wallahualam.
[Dublin weather has been very nice lately, with the sun happily shines through and washes away all the gloominess that was there all winter,.. And I am all but cooped up in my soon to be left apartment. Wish I could fly home right now..]

